2012. július 21., szombat

Az Isteni irgalom, és az Isteni igazságosság.

Olvasom a prófétai írást, és mellettem az imára időt keresők a meghallgatás reményében nyugalmat találnak, gyorsan tágul az a zárt "varázskör", amit a merev meggyőződés, a vakhit, és a számtalan tévhit rajzolhatott ki. Akkor én írni vágyakozom, mint a bárány, aki a legelőn hallgat a pásztorra, és úgy hallgatom én is a királyt, mint akit már szólítottak szolgálatra. Lelkületben szeretetharcosnak nevezem, aki kiküzdött szívvel többet lát, mint a szabadnak mondott szellem. Sokan tagadják, hogy a Személyes gonosz létezik, mégis képzeleti szabadságukhoz ragaszkodva a létező emberi gonoszságokról beszélnek. És akik olyanok lettek, mint a meszelt sírok, tudatlannak mutatkoznak a gonosz természetével kapcsolatban, a belső halott lélek felett uralkodó szabados szellemmel kapcsolatban. A kérdés egyben személyes válasz is, egyik alapja a tévedéseknek, amit a halott lélek felett uralkodó szabados szellemről írok, ami jelen esetben nyugalomra ad okot.

Ott fogok élni a megkülönböztetéssel, ha látom, hogy milyen nagymértékben áll meg az „Isteni irgalom és igazságosság” dolga amikor előtérbe kerül a tudatlanság. Egy ismert feltételezés szerint, amíg nyitva az Isteni irgalmasság kapuja, azon be lehet menni, de annak, aki nem él az Isteni irgalommal, annak, majd később az Isteni igazságosság kapuján kell áthaladni. Akik az Új Paradicsomi életben keltenek reményt, mégis eltévednek irgalom és igazságosság dolgában, akkor amikor a náluk gonoszabb embert maguk mellé veszik, megjavítani akarják, ezért mert jónak vélik. Esetleg, közben a gonosz által inkább támadottakat lenézik. Nehéz felfogni, hogy ugyanazok táplálnak hamis reményeket, akik a maguk is áldozatai a gonosznak, csak ezt nem tudják. Személyesen azt tudom feltételezni, hogy amikor elfogadom a gonoszságot, akkor múlt és jövő időben ezt feltételeznem kell magamról is, mert a jelen időben megengedhetem, hogy ellent mondjak magamnak. A Gonosz ismert legnagyobb hazugsága, hogy nincs. Az Új Paradicsom létének képzetét, a magasság gonosz Fejedelmei is hirdetik, ingyen van nekik a hazugság, de tudjuk emberi ésszel, hogy ez nevetséges. A gonoszság Fejedelmeit, majd az Igazságosság kapui fogják vádolni, majd később, és démonjaikat, akik ellen ismeret birtokában fel kell lépni. Nem csak a hit, a tudás is számít, és nem mindegy, hogy mit hallunk ezekről. Annyit jelent a hit a Gonosz létében, hogy felismerhető. Részletezni nem akarom, hogy miként működik az Ellenség, mert bukott személy. Az Isteni igazságosságról, és irgalmasságáról, akkor alakult ki helyes nézet, ha valaki életében elindul a földi Paradicsom irányába, de ezt a képzetét olyannak tekintjük, ami nem cél, hanem inkább ok a cselekvésre. Addig hallgasson a jóról, ami benne van, és jöjjön ki, ha kinn a sivatag van, láthatóan. A helyes útra az aktív egységtörekvés vezetne, és ennek útja a világban is megvan. Két tábor van a mezőn, egyik neve Támasz, a másik neve Átlényegült. Az egységet akaró a mezőre megy, és keresi a hit megnyilvánulását a Teremtett világban és a profán Világban is.

A forrásnál már akkor lényegült át a szellemi és az anyagi világ, amikor imában a támaszt megnevezi Jézus az Atyában, benne adott választ, az emberi természetnek. Rejtett nem marad ugyanis, hogy ha a törzs ága lelkileg orientál, ha elhatalmasodik mégis a takaró lombsátor, látszólag az anyagi világ kerül fölébe. Lelki gyökérzetünk a gyümölcsöket lélekben és szellemben érleli, ezért, csupán anyagi természetünk nem tudja helyre tenni a szellemit és a lelkit. Az anyagban kell megtalálnunk az igazságot és az életet. Átváltoztatottan Jézus vére és teste által megjelenik. A bonyolult nem jó válasz. Hogy el ne bukjunk, amíg célt érünk, az Atyára anyagi természetünk okán, és Jézusra az átváltozás miatt is rá vagyunk utalva. Az átlényegülésben azért is fogadható el az Atya, amikor hirdetve van, mert egyéb módon nem tud válaszokat adni az anyagi világ hatalmaskodására, hacsak nem önértelme által, és majd a vigasztaló lélekben.

Világi ok az anyagi lefedettség ismerete, de a célja az Isten Országának felismerése. Az irgalom és igazságosság, isteni tulajdonság, ami a Szentháromság királyságában már hirdetünk az idők teljessége óta. Ez a Támasz. Az utolsó idők képzete felé fordulva, meg kell látni az idők teljességében, hogy az egységet személyesen, mint bekövetkezett és az elkövetkező eseményt az időkben tekinthetjük szelektíven. A források táplálta folyó örvénymentes, és az irgalomban ott van az Átlényegülés, de a híd két partján eltérő képzeteket lehet megengedni. Hiába van anyagi egység a hídon, mert aki hallott a forrásról, az a lelki és szellemi erők dinamikájának eltérő módon engedelmes a képzeteiben. Az igazságosság is felülkerekedett, már akkor, amikor az anyagban elhatalmasodott a hatalmi erő, és akkor is, amikor Támaszt találunk a Gonosz felismerése esetén abban, aki legyőzte a bűnt. Az Átlényegülés kínálta bonyolultság sokkal több, hogy csak az anyagból következzen, de annál kevesebb is, hogy meglássuk benne az anyagi Támaszt. Az Isteni ajándékokat, a karizmákat tehát a szellemi és a lelki felkészülés során megkaphatjuk ajándékként, amit ugyanazon út első zsengéiben, az anyagi világban is birtoklunk, hogy az anyag uralmával küzdve erőnk legyen ahhoz, amit az egységben elérhetünk.

A Teremtett világ és az anyagi Világ származtatja az embert. A különbözőség az ingyenes kapott lelki ajándékok kimunkálása közben, és azon mulasztásban van, hogy ezek kimunkálásához segítség kell. Ha felajánlod magad, a szellemi lelki, és anyagi érlelődésre, majd a mélyebb rétegét a Támaszban látod meg. A Teremtett világ egyszerű, felismeri az anyagi világban a lelki orientáció gazdagságát, ha maradékában, a Világban eluralkodik a Gonosz. A végső idők irányába néző embernek az Egy igazsága, nem lehet múltbeli esemény, mint a halál. Kérdés, hogy az időben mivel találkozhat még az anyag, ha a szellemi lelki és anyagi összetettség rendezetlen. Aki az időkben, a rendezetlenben keresi az egységet, azt az aktív tapasztalat elemeiben meglátja. Amikor a belső és külső választ kerestem, akkor az anyagban kereshető olyan kimenet, ahol a régi és új lelki ajándékok és szellemi válaszok érleléséhez új egység kell. A lelki ajándék közösségi válasznak nevezhető akkor is, ha anyagi, ahogy az anyagi tékozlás közösségi, személyes válasz. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése