2012. július 10., kedd

15. üzenet. Te vagy a Krisztus, az élő Isten Fia.

Elgondolható messzebbről, távolabb a sorba állítható helyi értékekről, még éppen az emlékezet határán, hogyan indul az emberi történet. A kezdetek felé nézve, mint ismerősök tapasztaltuk, hogy reménnyel indult a test az első szellemi találkozójára. Az érkezők, már az ajtóban, rendre megbotlanak történeteikben, de ennek ellenére hamar kialakul a csoporttörténelem, a közösség. A szereplők már nem botladoznak, ahogy a csoport kollektív „világképe” kialakul, amit szereplőknek önreflexióval megformált egyéni akciói generálnak. Ezután van, a szintén botlásból lett egység vagy emlékezeti folytonosság. Amit a szív és a lélek nehezen visel az nem érett meg benne, a kezdetek óta, ami lett az folytatódik.

Amikor értékítéletté alakul a még gyenge lelki vértezetben álló, erős önértelem véleménye, akkorra elfelejthetőnek látszik, hogy történetünk már előbb elkezdődött. A profán világ engedi, hogy a kisközösségek feloldódjanak, és színjáték maradjon, és ami lesz, abban mégse feszítse szét az egység kereteit az egy. Azt pedig, hogy korai történelemben is volt egy korai Legyen szó, ami értékelvű a szabad akaratban, mihez társult csoportos „világkép” is, az már nem is kérdés. A profán világ ereje az önreflexiónál megáll. Innentől várható a jó hír, a testet öltött Ige megjelenése, és azt, hogy maradjon kérdése a világnak, mert a Teremtett világ hallja, mi Isten Országában az a válasz mire reflektálhatunk. A bűntől történő megváltás realitás, az igazság szava, eseménysora rámutat a megkísértésre, és a szabadítás jelen időben van, és a Legyen szó jövő idejű is.

A végességben a profán világ helyi értékeiről a vallások megmutatják, hogy vannak rámutató ígéretek a jövő időre. Számosan temetkeznek, vagy mellettünk egy ismerős temetkezik olyan fájdalomba, amelynek súlyát az embernek született Ige a szavakban orvosolja. nem tudta. Segítség hiányában sokan képtelenek elképzelni is vagy nem akarták hallani, hogy a jövőben a múlt idő tapasztalata megváltozik. Jövőbeli és múltbeli eseménynek tanúja az alvó ember is, ha képzeteinek irányt ad, ha lelkülete dinamikus lesz. Volt, aki az elhagyatottság érzésének elmúltával, mint egy angyal, úgy ébredt fel, és a környezetében, a világ észre sem vette az angyalt. Azt sem tartja számon az elme, hányszor hallgatott, a bukott angyalok szavára, egy „jóakaróra”, akit épp tisztelni lehetett, és kiegyezni vele. Ott meg kell fogalmazni a teremtés és az önértelem határait, amikor személyes döntés lesz azzal egyezkedni, aki rejtegeti a maga megtévedt természetét és uralkodni akar. Volt szó a sötétség térnyeréséről. A bűnözésben látszik a bűn, de a büntetés nem. A kis bűn miatt is ismétlődnek a gonoszra visszavezethető események, és az „észre nem vett” angyal is látszik. Ha örvénylik a híd alatt a forrásokból eredő folyó, talán akkor érlelődik még a képzelet, és akkor az egység vonzásában átalakul valami formában kezdő, vagy épp végponttá egy történet. A léleknek és a szívnek fájdalmas harcait, ennek térnyerését, számtalan történetben jegyzik fel. Akinek a világba van hívása, tudnia kell, hogy hova készül, mert az isteni királyság nem világi.

Az egységre törekedve pottyanunk a Legyen eseménysíkjára, ami korábban elgondolhatatlan volt. Inkább választásunk Lesz az ígéretben, mint ami az önértelemben Lett. Erről van szó, bizonyos egysége a jónak és a rossznak személyes választás is, és környezetünk szemében már a rügyben szétválik, ami majd nyomokban megjelenik az ágakban, ahol felismerhető lehetne, ha nem bálványozzák a „világképet”. A bűnben a megváltás meglétének felismerésével érlelődik, elválik, és választható lesz a két út. Az egység az értékben gondolati marad, elfogadásával az alázatban többek koronája. Vagy a világi hatalom marad az emberek sajátos fél cédulája, vagy belépőjegy lesz a hatalom megosztásába, az idők kérdései az időben racionálisak.

Ha valamit akar a Legyen és az Egység eseménysíkján az Egy, akkor tenni kell egy megkülönböztetést, mert az ígéret megjelenik az ismeret dolgában. Amikor kibontakozik az alvó lélek az ember történeti kezdetében, az elgondolhatatlant megkérdőjelezik azok a szellemi tényezők, akik az emberben nem ismeri fel, az idők teljességének meglétét. Az ismeret részben lelki adomány, részben konstrukció, láthatóan az ígéretes felismerés előzi meg. Az értelmi átváltozás elgondolható és mondható, hogy a kezdet lehet egy diploma, míg másnak a személyes elhívás az erő. A kibontakozás természete eltérő az elhívásban, és más a gyakorlati jogosítványban.

Nem botrány, olyan lelki tartalmakról beszélni, mely a tanításon belül van, de titoknak látszik, és szintén nem botrány azt mondani, hogy a világban csak helyi értéken képzelhető el konstruktív rend, ami a profán valóság. Az átváltozás akkor időszerű, úgy részese valaki, ha az első lépést követi a második. Lesz egy harmadik lépés, ami mindkettővel szimmetrikus, hol már kicsiny ágként jelen van az érlelődés. Az átváltozásban titoknak mutatkozik meg, az elgondolhatatlanban megjelenő valóság, egy korai prófécia. Az Emberfia majd nem azért fogadja el a kereszthalált, az isteni tervet, mert az helyes, hogy megfeszíthet, megostorozhat, semmibe vehet egy igazat a világ, hanem azért, mert nem látja, hogy az igazság testi lelki szenvedés. A kereszthalált azok fogadják el, ez következik a bűnbeesésből is, hogy az isteni irgalom a bukott világ mellett van, az igazság átlényegülésének következményeinek későbbi megismerése miatt szabad választással magára vette az Emberfia. Az őt kereső, a tanítvány is az elgondolhatatlan távlatában, megérti, hogy az isteni terv az anyagban jelen időben megmutatkozik. A feltámadás üdvterve alapján, aki bűnben maradt, aki a hatalmat fogadja el, de még nem ébredt fel az isteni lélek erejében, részese lehet a szenvedésnek és annak, ami utána következik. A tanítvány érti, hogy a belső rend ezért fog visszatérni az első szeretethez, mert az isteni. Ha Egység van az elgondolhatatlanban, akkor már összetéveszthetetlen az isteni, és az emberi. A jelen olyan, ami helyi értéken emberi választást sürget.

Ha az emberi emelkedne istenivé, az ezotéria, megbicsaklik a „tanítvány” térde. Ezért az isteniben az alázat ágának erősödése van meg, majd az erőben az, amit az imádat tüze táplál. Nincs egységben a bűnös teremtménnyel a hatalmi bűnözés, de aki „világkép nélkül” is egységben él, aki látja a bukását elkerülő világot, a szeretetág gyümölcsét meg kell keresnie. Az imádkozó meghallja a Lélek hangját. Krisztus itt van már az ajtónál, eljön az egységben az egynek is, közeli az idő a keresőnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése