2012. július 14., szombat

16. üzenet. Éltető elemek az ismeretben.

Ha a rációnak van kiterjedése. akkor a benne lévő tartalom is tulajdonsággal bír, ami hasonlít ahhoz a kőhöz, amely önmaga alapanyag, de több módon jelenhet meg. Elgondolható, hogy az elemek tanúi a múltnak és a jövőnek, és a teremtett világ egy része ismeretforrás. Az elgondolható pillanat is hasonló a kövek által felfedezhető kiterjedés miatt a megvalósulások szemléléséhez ahhoz, ami értelmet nyer. Az önértelem az elmében megjelenő módokon, az időtlennek az időlegesbe mutató attitűdje a kő szilárdsága. A kőben megvan a lélek, ha a képzetek helyükre kerülnek. Az Atya gondolatában létezik Jézusnak emberi, és isteni alakja, ennek egysége, ami a megtestesülés tervének megvalósulása idejében történik, és azok az elemek is, ami a múltban és jövőben jelenik meg ígéretként, az idők teljessége miatt. Mit jelent tehát a racionális, és mit közöl az ismeret lelki adománya? Az isteni és az emberi közös megnyilvánulása jelezve volt ígéretben az előtt, amikor a Teremtett világ egy része nem fogadta el az Isteni tervet, - vagyis a későbbi bukott angyalok, szembe kerültek a nem ellenséges angyalokkal. Dániel idejében már létezhetett az Atya szándékának olyan megnyilvánulása, ami az Isten királyságát, majd a Fiú a halálán, és emberségén keresztül akarja megmutatni, és a feltámadásban igazolni. És mert a terv az angyali világ egy részének nem volt elfogadható, mert a megjelenő messiás uralmát nem emberi, hanem a szellemi hatalmukra építve látták, nem Isten irgalmára alapozva. Az idő megmutatta, amikor a szellemvilág egy része démoni lett, és a szellemi világ az angyalok lázadása és bukása miatt, jelezte az időknek egy teljességét, minek elemei ma nem csak a világ végére, de az irgalom idejére is mutatnak.

Az anyagi világ önértelme is, és a ráció is kiterjedéssel bír, de meg kellett határozni, amikor elgondolható számokkal jelölik a meghatározott anyagot, hogy lényegében a kő szilárdsága az elme paramétere mellett jellemző az épített civilizációra is, vagyis a közösséget. A folyamat építő kővé tett eleme a komplex szám, mely úgy határozza meg a számot, hogy veszi annak reális és imaginnációs vetületét. Csupán, mert az értéket logikai úton negatív és pozitív tartalommal nem lehetett értelmezni, ezért a függvényeket a komplexitás szabályaival értelmezve, a negatív vetület is értelmes. Ez a profánban a belső konstrukció racionális. És elfogadható üdvszerzőnek az Atya ás a Fiú, aki nem a világból való, és mert a Szentlélek a világban dolgozik, ezért a világi hatalom a hazug önértelem útján nem tud „tárgyszerűen” uralkodni. Az anyagi világ katonája elszalad majd a megfeszített köpenyével. Az ismeret számára megtörténik az átváltozás, és tanítványai jelenlétében maga a lélek szól az Emberfia feltámadásáról. A ráció is szólhat a belső értékről, a beépített kövekről.

Az „önértelem hatalma” megnyilvánul, és ha eseménysíkján mégsem az üdv jelenik meg, az is elgondolható. A megváltást nem lehet az ismeret számára jövőbeli eseményként elmondani, mégis amikor valaki hitre jut, ebben a jelben, azt vízben elmerülve és a lélek tűzében, mint beteljesült esemény láthatja. Ezután a múlt történése felébred az ismeretben, elemeiben, az élő és holt kövek elbeszéléseiben.

Az értelem ma útelágazásnál van. A Teremtett világ komplexitását az ismeret képes felfogni, az isteni egyszerűség átpereg az anyag eseménysíkján, a személyességbe. Isten közeledésének elfogadása, már személyes. Az építő elemek azonban kövek, mint egy épület részei, és mint az alap, akár az időkben is megjelennek eltérő módon, romokban élve, palatában mentegy holtan, kiáltanak a lélekhez a kövek. Az ismeret tükrében beszélünk a bűnről, és a szabad akaratról, és az utolsó idők távlatában lehet reflektálni a beteljesedett ígéretről. Helyén lesz, amikor holnap valóságos eseményként jelenik meg a kereszthalál és a feltámadás. A Szentlélek eljövetelével együtt, miről a világ nem akart tudni. Az ismeret lelki ajándék, ugyan a rációval kikövetkeztethetők az isteni dolgok, de a tudás is, akár a profán belső konstrukciók értelmezései, és a kövek természetének ismerete.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése