Ha a rációnak van kiterjedése. akkor a benne lévő tartalom is
tulajdonsággal bír, ami hasonlít ahhoz a kőhöz, amely önmaga alapanyag, de több
módon jelenhet meg. Elgondolható, hogy az elemek tanúi a múltnak és a jövőnek,
és a teremtett világ egy része ismeretforrás. Az elgondolható pillanat is
hasonló a kövek által felfedezhető kiterjedés miatt a megvalósulások szemléléséhez
ahhoz, ami értelmet nyer. Az önértelem az elmében megjelenő módokon, az
időtlennek az időlegesbe mutató attitűdje a kő szilárdsága. A kőben megvan a
lélek, ha a képzetek helyükre kerülnek. Az Atya gondolatában létezik Jézusnak
emberi, és isteni alakja, ennek egysége, ami a megtestesülés tervének
megvalósulása idejében történik, és azok az elemek is, ami a múltban és jövőben
jelenik meg ígéretként, az idők teljessége miatt. Mit jelent tehát a racionális,
és mit közöl az ismeret lelki adománya? Az isteni és az emberi közös
megnyilvánulása jelezve volt ígéretben az előtt, amikor a Teremtett világ egy
része nem fogadta el az Isteni tervet, - vagyis a későbbi bukott angyalok,
szembe kerültek a nem ellenséges angyalokkal. Dániel idejében már létezhetett
az Atya szándékának olyan megnyilvánulása, ami az Isten királyságát, majd a Fiú
a halálán, és emberségén keresztül akarja megmutatni, és a feltámadásban igazolni.
És mert a terv az angyali világ egy részének nem volt elfogadható, mert a
megjelenő messiás uralmát nem emberi, hanem a szellemi hatalmukra építve
látták, nem Isten irgalmára alapozva. Az idő megmutatta, amikor a szellemvilág
egy része démoni lett, és a szellemi világ az angyalok lázadása és bukása
miatt, jelezte az időknek egy teljességét, minek elemei ma nem csak a világ
végére, de az irgalom idejére is mutatnak.
Az anyagi világ önértelme is, és a ráció is kiterjedéssel bír, de
meg kellett határozni, amikor elgondolható számokkal jelölik a meghatározott
anyagot, hogy lényegében a kő szilárdsága az elme paramétere mellett jellemző
az épített civilizációra is, vagyis a közösséget. A folyamat építő kővé tett
eleme a komplex szám, mely úgy határozza meg a számot, hogy veszi annak reális
és imaginnációs vetületét. Csupán, mert az értéket logikai úton negatív és
pozitív tartalommal nem lehetett értelmezni, ezért a függvényeket a komplexitás
szabályaival értelmezve, a negatív vetület is értelmes. Ez a profánban a belső
konstrukció racionális. És elfogadható üdvszerzőnek az Atya ás a Fiú, aki nem a
világból való, és mert a Szentlélek a világban dolgozik, ezért a világi hatalom
a hazug önértelem útján nem tud „tárgyszerűen” uralkodni. Az anyagi világ
katonája elszalad majd a megfeszített köpenyével. Az ismeret számára
megtörténik az átváltozás, és tanítványai jelenlétében maga a lélek szól az Emberfia
feltámadásáról. A ráció is szólhat a belső értékről, a beépített kövekről.
Az „önértelem hatalma” megnyilvánul, és ha eseménysíkján mégsem
az üdv jelenik meg, az is elgondolható. A megváltást nem lehet az ismeret
számára jövőbeli eseményként elmondani, mégis amikor valaki hitre jut, ebben a
jelben, azt vízben elmerülve és a lélek tűzében, mint beteljesült esemény láthatja.
Ezután a múlt történése felébred az ismeretben, elemeiben, az élő és holt kövek
elbeszéléseiben.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése