A szilárd elmének, mint a kőnek van személyes és közösségi
ideje, amikor nem érthető az élő kövek szava az kapcsolatban van az időkkel, a
közösségi (épületes) és a természetes idővel, ami lelki természetünk szerint
szólít meg. Az időben okság a jegyesség és a fogadott gyermeki állapot, és visszaható
okság folytatása az időkben. A felnőttkor hajnalán, már nagyrészt maga
választja a külső öltöztet az ember, és a lélek öltözetét csak kis mértékben. A
nagykorúaknak egymás felé irányuló érzelmei és a kapott lelki ajándékok
természetére meghatározó. Annyira, hogy amikor a hatalom logikája, vagyis
civilizációja a rációban megmutatkozik majd meg, akkor hajlamos a hatalom
megcsalt szellemgyermeke tagadni a benne is élő gyermekit. És lényeges, ha
valaki az első szeretetre, a gyermekkorra emlékezni tud. Később egyre
reménytelenebb vágyakozni majd, hogy gyermekké legyen, aki kővé lett. A
korszaknak ígérete van, isteni gyermekségét elfogadja, vagy köve marad a
kornak.
Testi, szellemi és lelki dolgokban gondok viharjait élve, a
„másság” tisztelete csak a lelki haldoklók azonosságát jelentené, vitézkedés
sem tudja visszaadni a gyermekség magát vállaló erejét. Azt mondja majd sok
felnőtt, hogy „meghaltam és mégis élek, ez jelenti, hogy felnőtt vagyok”. Az
ilyen, hajdan volt bátor szívek könnyekig megható történeteiben beszélnek a mai
kötelékeiről, az érzéketlen emberekről, de semmit arról, ami igaz. Azt, hogy
örökség nélkül maradt gyermekei valakinek. Szó eshet arról mi kötözi szívüket,
ahogy azon a „lelki gyermekekkel” átlépnének. Gondosan elrejthetik álarcuk
mögé, hogy az Ellenségesben hisznek, irgalom nélkül.
Ugyan logikai ellentmondást, hogy az Ellenségesek között van
alku, és az anyagi ember időtlensége éppen ez. Ha az időknek van kezdete és
vége, számtalanszor belépünk és kilépünk az idő korlátjai közé, ahogy az
időknek is van nyitható természete. Az időkben nehéz hitre jutni lélek nélkül,
az időben ragaszkodunk az szellemi önértelemhez. Amíg a régi egység megtart, az
új egységet ki kell alakítani. Mert a régi mellett a vakhit az időben
növekszik, az időkben pedig a hitünk nem hagy időt a végidők felismeréséhez. A
hajléktalan ember mellett elmenve, olyan marad a hit, mint egy nem kívánt, ki
nem bontott ajándék. Van első és második halál. A szabadítás szükségszerű. Az
utolsó idők után, nem lesz végtelen az idő. Úgy gondolják az ellenséges erők,
hogy szabadok a táboron belül. Azok a háború kezdete előtt, meg persze a „vég
után”. Aki szabadon választ az nyertes, mert nem a vesztett anyagban, inkább
újonnan teremtett egység hitében nyer. Igyekezve időben hitre jutni, hirdetve
lesz az evangélium a halottaknak is, ahogy az írásban olvasható.
Angyali közvetítő Halódó léleknek az önértelem szelleme mellé
állva, az egységben, mint az első szeretetben, korunknak a gyermeki hit
szavait, ami az örömforrást adja, és a nyertesek jutalma a szív élete. Az
üdvösség kezdete a hit, mert ki is az Isten. „Akit noha nem láttatok, mégis
szerettek; bár most sem látjátok, mégis hisztek benne. De mivel hisztek,
ujjonghattok a megdicsőültek kimondhatatlan örömével, mert eléritek hitetek
célját: lelketek üdvösségét. Ezt az üdvösséget keresték és kutatták a próféták,
akik a nektek szánt kegyelemről jövendöltek. Töprengtek rajta, vajon milyen
időpontra vagy milyen korra mutat Krisztusnak bennük működő Lelke, előre
megmondva a Krisztusra váró szenvedéseket és az azutáni dicsőséget.
Kinyilatkoztatást kaptak, hogy ne maguknak, hanem nektek legyenek szolgálatotokra
azzal, amit az evangélium hirdetői most közöltek veletek az égből küldött
Szentlélek erejéből. Ezekbe (az igazságokba) maguk az angyalok is csak vágynak
bepillantani.”. (1Pét 1,8-12).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése