A lelki ajándékok alkalmas eszközökké tesznek. Mert ugye erről
is beszél az ember amikor természetes állapotának kibontakozása során etikus szolgálatra
van hívva. Kapott ajándékait, ha csak látszatra is meg fogja becsülni, ha
tisztességre vágyik. Az etikai norma változó, és a keretek között függőségi
viszony, és ahogyan Egyazon Lélek eltérő ajándékait kapja az emberi lény, tudnia
kell, hogy ki nem érdemelheti. Szabad
akarata miatt világképéhez ragaszkodhat, jogában áll nem vágyakozni tovább
Isten ajándékaira, azonban nagylelkűségre van szüksége, hogyha állapotbéli
szegényességéről nem tud. Észre fogja venni a közösség, hogy mennyire lehet
figyelmes hallgató, mikor önértelméhez ragaszkodik. Örök tapasztalat ez, hogy
nagyobb szellemi potenciált fejlesztünk, mint ami boldogságot ad, ami örömöt
hoz. Azért van szüksége éppen a szabadításra, mert a jó tanítás lassabban árad,
és mindig az utunkat keresztező folyó mellett fogunk időzni. Ahol a szív is
pihenhet, ott az érzelmek magasan száguldó patakja felett naponta haladunk át,
a keskeny pallón, de nincs idő hálaadásra, nem értjük, milyen közeli a veszély.
Egyre érzéketlenebb az ember, és tud az önértelme határairól, vagy személyes
elkötelezettsége közben megérti, hogy neki mi fontosabb a rációnál,
családjánál, istentől ingyen kapott ajándékait is megbecsülné valami módon, ha
tudná, milyen talajon lehet kiérlelni.
Ezért épp „jegyességünk” természete az egyetlen, mely azonos
talajon táplálja a közösséget és a személyt. Mit gondolunk, az Egyház püspöke
milyen módon van jelen a kisközösségi életben? Mindenki, aki jelen van a
közösségben, látja a gonosz munkáját talán megérti, hogy ezt lehetetlen
lerontani nagy tekintély segítése nélkül. A hívők ismerik az irgalmas tekintély
munkáját a hitben. Közöttük is olyan formán van ott a gonosz, mint aki hallgat,
van ideje. És mert mi is mint megnyesett fa, úgy vagyunk jelen a világban. Megváltásunk
oka, maga Jézus Krisztus feltámadása. Isten egyszülött Fia, aki érettünk
emberré lett, meggyőzte a világot bűn természetének dolgában, a megtérés
dolgában, és a vigasztaló lélek erejével. Az emberek három évig is figyelhették:
Ki ez? Az apostolaitól Jézus meg is kérdezte: „Kinek tartják az emberek az
Emberfiát?” Nem volt azonnal válasz. Később az emmauszi tanítványok az étel megosztásáról,
a kenyértörésről ismerték fel, mert tanításait részletesen, leírva nem
ismerték, kikhez küldve volt. A püspök is tudja, és a Lélek által megvilágosított
ember is hangoztatja, hogy hamar lesz nagy kritikus a templomot látogató
emberből, és kevés az olyan alázatos beteg, aki a szabadítását kérje. Az Úr
betege olyan is lehet, mint a hajléktalan ember, aki a lelki vágyódások
szabadságában élve, magányosan üres kútba néz. Mondjátok a püspöknek, ha a
személyes gonoszban nem hisznek elég mélyen, vagy nem kapnak biztatást, hogy
éljenek lelki adományaik erejével, hogy a gonosz legnagyobb hazugsága, hogy
nincs. A jegyeseknek ígérete van, hogy a második halálnak nincs rajtuk hatalma,
mégsem elég, hogy megismerték a szabadság útját, ha nem fordulnak időben a szabadítóhoz.
Tegyétek próbára a püspök atyákat látogassátok meg, és készüljetek
hajléktalanjai az Úrnak. Ezt mondja az Emberfia. Eljövök előbb, mint odaértek.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése