Feltételezhető, hogy az időbeliség megjelenése
korszakfüggetlen, mert amikor a gyakorlatban a szellemi és lelki
meghatározottság ellenére a küldetéstudat határozza meg a testet, épp hordozó
elemét az értelmet a rációval igazolja, akkor a maga korát időtlennek érzékeli.
Evidencia, hogy a korszakoknak, így azokban a rációnak is van kezdete és vége.
Ugyan rendre szólamnak halljuk az együttérzés és az egységre törekvés szándékát,
amikor az ember egy korszak a belső szövettét megbontja, és a „világképét” a föld
alá visz mindenkit, mint egy magocskát. Ami egy közösségben majd kibontakozik, mind
a jobb, mind a rosszabb elhal, nincs kivétel, csak a termésben. Akik rendre az
értelem, a közösségi elvek elfogadása ellen ténykedő hatalmi struktúra miatt
fellépnek, a megújulást felfeledik, azok is konstruálnak újabb közösségekben
önkifejezési jelenségeket A Teremtett világ az egyetlen, amiben van olyan
tárgyszerűség, melyben az önreflexióját a közösség elvárhatóan értelmezheti, és
épp azért kevés a boldogulás reménye, mert az eredeti ok gyengécske szál a
szövetben, amire vissza tud mutatni a „hatalom civilizációja”, mikor épületében
vannak egyéni kövek. Ezeknek a köveknek az ereje az emlékezés lenne, és lehetne
sors helyet választani a szabad akarat következményét. A mi boldog magocskánk nem
fog olyan mélyre kerül a földben, hogy a „világkép” mélyen futó búvópatakok
források legyenek, és tápláljanak a horizonton egy eső nélküli száraz bolygót, amit
a tócsákban még látott képzetkockák nedvei, az abban termő kövek tartanak
egybe. A teremtett világ kezdete és vége visszamutató okozat, és előremutató
ok, mint a korszakvég időlegessége. Az Egy Teremtőt elfogadó hívő ember, szabad
akarata miatt fogyatkozásban nem marad. A hit horizontjának is határt szab a
közösségi kritika elvének intézményesülése, de szellemi és lelki része lesz a
testi létének, ha ez búvópatakként egy idő után mégis a felszínre tör. Szétválasztható
Isten Országát tekintve két terméketlen nézetet, függően attól, hogy milyen
korlátjai vannak az anyagnak, mert megfogalmazható külön-külön, hogy miért
képtelen önmaga és a világ túllépni határain. Megfogalmazható lett az időtlenség
logikája, az önértelmi Világ intézményesülése után. Ezért, és ezzel szemben,
mert a „racionális” belső paramétere a testi, ami szellemi és lelki tényezők
nélkül időleges reflexió. Amit a Teremtett világban nem talál meg, azt a világ
egy jövőbeli projekcióval utasítja el, és ami „hatalom civilizációjában” benne
volt arra emlékezik, protestál az időben.
Ha tehát, ami csírájában megvolt a Teremtett világban, és nem fejlődhetett
ki a testiben, érthetően nem érlelődhet meg, akkor az a jó és rossz szemlélete
volt, vagy inkább az irgalom lelkülete és szelleme ellentmondásba került önmagával.
Amit az ismeret úgy értelmezhet, hogy a ráció szárba szökkenése olyan magon
történik, ami az önértelem gyümölcsére mutat rá. A helyettesítő áldozat megmenti
a Teremtett embert az aratástól. Ezt az idők teljessége eljövetele után az
embert, a végső időkre mindig nyitott angyali világ egyre inkább úgy látja,
hogy a megfeszített megváltó tanítása, az emberben hallás útján és új vetés után
szökik szárba. Ez történik most.
Az anyag, a Teremtett világban két módon van meg. A világi
hatalom miatt, a profánban, mint megnyesett fa, másrészt szakrálisban létrejött
formában, mint olyan, amit a világ cáfolhat, ha az kegyelmi ajándék formájában
jelenik meg az embernek. Ott, ahol a világ szerint időtlenség van, ott a belső
és a külső anyag együttes meglétét látjuk. A teremtő Legyen szava a teremtett
ember megjelenését jelentette, pontosabban függő viszonyban maradhatott az
ígéretek által, azon kívül választás lehetősége az időkben megmaradt. Ha a
világ látja önértelmével, és a ráció, ami kritikájának háttere nem engedi, hogy
ismerje az időszerűt, tehát az időkben a közösségi embert, akkor nem bukhatna
el a bűnben. Tehát a teremtés után élő számára vak marad, akinek nincs lehetősége
kibontani lelki ajándékait, mert nem hall ezekről, de akkor is, ha a Teremtett
világot elismerő ember a létező ráció ajándékát alábecsüli. Az isteni ajándék
úgy van meg az emberiben, hogy létre akar jönni, önmagát megtöbbszörözve, és az
anyagi szenvedések ellenében, mert a test nedves képzeletkockái az elvi kövek
nem nyomták még túl mélyre. Várhatóan, időben felszínre törnek a kövek alól
majd a források, ami alatt új hidat építhet.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése