2012. szeptember 11., kedd

21. üzenet. Mi végre jut az ember, ha önmagával elégedetlen.

Egyre tisztábban látom a következő megállóban várakozó dermedt embereket, a vonatról. Hozzám fordul egy vidám bliccelő, azt kérdi hová készülök. Mondom, hát oda megyek, ahova a többi felszálló készül. Az szép álom, mondja, és nevetnek a hátam mögött. Ahogy lassítva beérkezik a szerelvény, sok a leszálló, szakaszjegyük volt csak, ezen az ismeretlen, de gyönyörű cél felé vezető útra. Az jegy nélkül utazó bliccelő elégedetten megállapítja, hogy nagyon álmosnak látszom, és enni kezd. Mondom, hosszú út van mögöttem, és leszáll majd a vonatról maga is, minek örüljek. Kinevet: - én fel sem szálltam a vonatra mondja, én végállomáson vagyok. Majd sok felszálló utassal a vonat elhagyta az állomást. Álmodom, vagy elalszom újra, nem tudom, azt sem értem, hogy miért vagyok elégedetlen.

Álmodom ismét, mellettem egy nagy pofon csattan a semmiben, illetve ott, ahol eddig nem volt semmi, egyszerre történik valami. Tudom, hogy a nagy-bumm túlzottan régi történet, talán most ért ide a hang. Félálom, olyan állapot, mint régi fizika órákon volt, rengeteget jegyzeteltem. Egy jó emlék azonban megmaradt. Mikor egy végtelen hosszú képlet táblára került, öt perccel a szünetcsengő előtt, a professzor úr befejezte a témát, kérve a kollégákat, hogy absztraháljunk egy keveset. Vagyis, vonatkoztassunk el a témától. Hát ezt teszem most, gondolva arra, hogy a rejtélyes utazások, itt az életben rengeteg színes képzetet is kelthetnek. Olyat, amiről érdemes írni: hogy mi is a civilizáció, mire jó egy diploma, és Isten Országában, ahol arányaiban kevesen gyülekeznek emberek, hol van különbség és hasonlóság. Egyenértékű képzet félálomban a végállomás, ahol utasok tódulnak a vonatra, azzal ami nem egyezik a fizika óra témájával, hogy mi végre csattant a pofon a semmiben.Fekete fehér ez a kép, mégis tovább pergetem utazásomat, ilyen formán, ahol az álomban töltött idő miatt talán nem érek célt.

A bakter, a vonatvezető, a kalauz az úton, csak rajzfilm figurák, vagy változó színes alakok. Nem volt róluk szó az utazási tájékoztatóban, de színesedhet a kép, elképzelem. Kik ők személyesen? A bakter a vonatvezető és a kalauz személyiség, a profán világban mindhárman egy külön érdekes világ, vagy mint teremtmények, álmukat bevégzők ők is. Olyanok, mint az a bliccelő egyszeri utas a történetben, aki azt mondta, hogy nem is szállt fel a vonatra. Az egész világon dzsungelharc folyik az önértelemben, és azon kívül, ténylegesen. Mit mondana a boldogság-kalauz, ha kérdezném, hogy tanulmányaim célja a diploma megszerzése volt, vagy a transzcendens önreflexió pillanatainak élvezete, a tanulástól történő elvonatkoztatás öt percei az értékesek. Kérdés lett később, hogy az elme boldogsága hol folytatódhat. A képzelet végállomás után félálomban?

Mire gondoljon a boldogságra kész elme, ha utazni készül, és már csalódott a tudata, ami megalázza a szívet, a vérkeringés motorja elrontott gondolatok helye. Mi végre kezd a mérges szív gondolkodni, az agy rendszeres önigazolásba. Lehet, hogy a gondolkodás helyett az elvonatkoztatás lenne a jó témánk? Elégedetten az ember felül a szellem kisvasútjára, ahol hiába számol a viszonylatokkal, a bakterral, a kalauzzal és a vonatvezetővel, mert csak rémült utas akar lenni. Persze, mert az agya kompenzál, a szív szellemvasútján azt mondja: őrült, aki másként gondolkodik, a civilizáció már túl bonyolult, és a vasúti szolgálattevők gyengén fizetettek. Ilyen világ, olyan Ország, agyának a globális világban, a maga kicsi szíve diktáljon.

Egymásra gondoljon bablevesében két galuska, és táguljon a gondolkodás belső tere. Éppen a hatalmasok és rabtartók temetőjéig. Nincsenek ám sírok itt, nagy kondérban főzik a birkát ezen az állomáson, viszont rengeteg felszálló új utas van. Az Öt perces elvonatkoztatás vége, kicsengetnek. Itt kezd a boldogtalanság, az önmagunkkal való elégedetlenség, az egymás minősítése, az árnyékos oldal fénye világítani. Jézus azt mondja: „Én vagyok az út, az igazság, és az élet”. Marad tíz perc a hangos folyosón, ennyi idő elég, hogy az az evangéliumban az Ige kiérlelje a mondat értelmét. Mi végre, és hol leszünk elégedett fogadott gyermekek, világ egy szegletén?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése