2012. június 14., csütörtök

Látjátok, ilyen az én szolgám.

Úgy beszél a világ, mintha látná, hogy miből ered örökös harca. Legyünk számon tartók, mondják: lássuk az anyagi világ természetét, és mindenki tegyen be a kalapba, amiből kivenni akar. Szép lenne, amikor a képmutatás a világ felismeri, ahogy az is, hogy gyászosabb képzeteket hordoz, mint amit mutat. A megértéstől még távol van az ember, amikor bűnt követ el, és elsőként a menekülési útvonalat tervezni, kifele a világból. Később látja, hogy épp a bűnben való együttműködésben áll fenn a világ története. Amiben nyugvópontra kerülhetne ma, ami eredetileg is isteni és egyetemes, arra érvényes válasz van a múltban. A teremtett világba jött, az Ige, vagyis az igazság hangja, ismerhetjük. Kétségtelen, hogy a háborúra készülő világban az emberek az igazságot kétarcúnak ismerik, következetesen A megváltás ezért isteni, mert kegyelmi esemény, és a folytatásban is jelen van az elfogadó szeretet. Álljunk meg, miért lázad az ember olyan ellen amire képes. Ha szembe néz azzal, amit maga mögött hagy, akkor felesleges felismerés helyett lázadni.

Milyen lesz a hatalom gyakorlata, és igazság ismerete, ha ezekben a hazugság visszfénye jelenik meg. Hazudik, aki azt mondja, hidat építene és munkájához értelmet jó tervet saját forrásból merít, és saját képe van az egységről. Amit hallunk, az mindig a mese, mert közben látja, hogy milyen természetű a múlt, olyan régi slágereket hallgat, ami a háborús készülődés közben még népszerű, de nem építő. Tudhatja, hogy abban a múltban volt egy egységesen emberi hang, az igazságé, amit felismertek. Amikor a koponyák hegyén nyugalom volt, katonák támadtak, és az adok-kapok, vagyis a birtoklás köntösével elszaladtak. A múlt harcainak egységet idézi a bűnöző is. Akié a tilalmi köntös, az lesz első a harcban? Kardot ránt, és ismét elődugja fejét ma is a tilalmi hadúr, a halál kies mezein a harcra tanít. Igazsága, halálos zsoldja, és életének forrása a feltámadásban lehetne a gyermeki értelem mártíriuma idején, poharát ma is bárgyúsággal tölti tele, a hivatásos tilalom, a halálos egység hatalma. De Jézus hangja hallható ma is, az Ige beszédes.


Hallgatagon sorozott katonák, olyanok vagyunk, kiket sötétben neveltek harcra, kiknek az igazság véres köntösét felmutatják, hogy megragadjuk az Éden bűvös fegyverét. Mint akiknek, a látottak nem lehetnek alku tárgyai már, csak az ábránd visszfénye, vagy a jogos büntetés. Olyan gyümölcsökkel fog élni, aki nem marad zsoldos, melyek a más földjén teremtek, és a szelídség elapadt forrása mellet a kútba nézve látunk vizet. Sokan lesznek a visszatérők, akiknek hivatása csak ezeknek az időknek multával lehet, vagy maradnak menekültek támadó és idegen érdek katonái, akik nem fogják mondani, hogy a teremtett világ szépé tehető. A harag azonban a hűségesek között is sok tüskét terem. A hatalom bokra ilyen, aki tüskéit más szívekben is látni akarja. De mit tegyen, aki egyben isteni kegyelem örököse, az aranyos szolgagyerek. Angyalom, aki lenéz az ismereted sötét kutjába, ott látja ismét köntösében a haragvó tilalmi embert, hatalmas kővel a kezében. Azt mondja, ezer éve esett kútba. Nem, ma történik mindez, az idő végtelen, az idők beszédesek. Ilyen az ismeret, ezért a gyermek is le akar nézni a kútba. Angyalom visszafogja, hogy értse, elmondja, amit lát. Aki lenéz a kútba, nem tud menekülni az Édeni hívásra, az ábrándban a valóság, a tilalmi ember kezében a kővel megjelenik. A kegyelem mai szava a figyelmeztetés. A kút hűvöse, és a kő szava. Aranyos szolga, akkor leszel szabad, ha élővé leszel a vigasztaló lélek által. Ne a múltban élj.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése