Elérkezik az idő igen hamar, amit megért a halottá vált és az
élő, hogy teste ítélet alá esik, és az ellenség késik a számadással a lélek
sötét éjszakáján. Tulajdonsága a lelki erőnek, hogy miként viszonyul a számadáshoz.
A gonosz léleknek az, hogy megítél mindent, így azokat is, akik erről nem is
tudnak, vagy lebecsülik hatalmát. Az ellenséges világképben a vádlónak nincs örököse,
és a hatalmaskodás az önértelme. Az egységes egyben a beteg emberiség nem harcol,
és aki figyeli az idők jeleit, ha isteni ítélet lesz, az nem érinti váratlanul,
és aki élt figyelmeztetéssel örökséget talált.
A számvetés jó mértéke nem ítéletalkotás gyakorlása az emberi
forrásból, nem csak a helyesnek vélt értékek elfogadása, inkább, az egységes
igényekben való érlelődés. Mint a forrás és a híd, az egységről alkotott kép
tüzes visszamutató jel, mely arra mutat, ami a hatott korábban, az egység
irányából. Ma a hamis biztatás elapadt forrását is látni kell, tudva, hogy itt
az igazság erejével építhettek korábban hidat. Ha meg is akarja mutatni a részletekben
lévő értéket a teremtmény, ha szándéka elfogadható, nem lesz tárgyszerű, mert
szétfeszíti a tárgyát amikor felfedi halottá válva a jó és rossz részek
egyenértékűségét. A teremtett egészben, üdvös célhoz ér, csak a bűnök
számvetésének elmaradása akadályozhatja ebben. Az egység szégyene hasonló
lehetne, mint amit a királyi gyermek érez, amikor szállást keresve valakihez
bekopogtat, és az ajtó azért marad csukva, és a meglátogatott siratja odavészni
vélt gyermekségét. A gyermek szégyene megtestesül, amikor hamis emelkedettségben,
"szégyenében" elfogadja a hatalomtól az uralmat, csupán azért mert anyagi
erőkkel legyőzni nem tudja. Az ember érzelmeiben a bűnös erejét erősíti meg.
Milyen emberség, ha a bűnöst félelme nem a bűnbánathoz vezet, inkább ítélkezik,
ha ezt a jogát tudva tudatlan módon elveszti. Vesztes a rossz kezdetektől fogva,
a mai napig.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése